دانلود جدیدترین موزیک ها
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 455
:: کل نظرات : 22

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 117
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 594
:: بازدید ماه : 6333
:: بازدید سال : 37773
:: بازدید کلی : 1663673
رمز ارز ریال در چه وضعیتی قرار دارد

رمز ارز ریال

در این مقاله از مدرسان پیشتاز، قصد بررسی وضعیت رمز ارز ریال را داریم که در ادامه به نقل از زبان رئیس کل بانک مرکز، جناب علی صالح آبادی، آن را بررسی خواهیم کرد؛ اما پیش از آن بهتر است با ارز دیجیتال ریال آشنا شویم؛ پس تا آخر این مقاله، همراه ما باشید.

رمز ارز ریال (ارز دیجیتال ریال) چیست؟

حتما خبر اجرایی شدن رمز ریال یا همان ارز دیجیتال ریال توسط بانک مرکزی تا شهریور سال 1401 به گوشتان خورده است. علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی، در آخرین اظهارنظرهُای خود گفت رمز ریال یا ریال دیجیتال، جایگزین اسکناس ریال است و کارهای آن انجام شده است. ارز دیجیتال ریال طبق وعده به صورت آزمایشی در شهریور ماه اجرایی می‌شود. ناشر ریال دیجیتال، بانک مرکزی است و مردم می‌توانند بجای اسکناس از آن استفاده کنند. همچنین در کشور چین نیز چنین اقدامی انجام شده و 75 میلیون نفر از یوآن دیجیتال استفاده می‌کنند.

اتمام پروژه رمز ریال و یا ریال دیجیتال (ارز دیجیتال ریال) در ایران که این روزها بحث آن داغ

ادامه مطلب...

https://modaresanepishtaz.com/%d8%b1%d9%85%d8%b2-%d8%a7%d8%b1%d8%b2-%d8%b1%db%8c%d8%a7%d9%84-%d8%af%d8%b1-%da%86%d9%87-%d9%88%d8%b6%d8%b9%db%8c%d8%aa%db%8c-%d9%82%d8%b1%d8%a7%d8%b1-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%9f/

 

 
تعداد بازدید از این مطلب: 187
برچسب‌ها: رمز ارز ریال ,
موضوعات مرتبط: بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات
اشتباهات معامله‌گری که هیچوقت تحت هیچ شرایطی نباید انجام دهید

شاید دوری از اشتباهات معامله‌گری در گفته ساده باشد ولی در عمل کار دشواری است. به همین دلیل در اینجا 7 از اشتباهات معامله‌گری را لیست کرده‌ایم تا در هنگام تریدینگ بتوانید آن‌ها را در معاملاتتان لحاظ کنید.

1) ترید ‌کردن بدون داشتن برنامه‌ای از قبل تهیه شده

بزرگترین اشتباهی که تریدرها و معامله‌گران مرتکب می‌شوند، نداشتن برنامه است. داشتن برنامه‌ای نوشته شده می‌تواند کمک بزرگی به شما کند؛ زیرا ترید ‌کردن به عوامل متفاوتی بستگی دارد که از شرایط بازارها در تمام دنیا تا شرایط روانی بازار و حتی آب و هوای منطقه برروی آن تاثیر می­گذارد.

2) استفاده از لوریج بالا

استفاده از لوریج بالا، دومین اشتباه بزرگی است که تریدرها مرتکب می‌شوند. استفاده از لوری، شمشیری دو لبه است. در هنگام برنده شدن بهترین دوست شماست و در هنگام بازنده شدن بزرگترین دشمنتان است. استفاده از لوریج بالا برای تریدرها بخصوص تریدرهای تازه‌کار بسیار

ادامه مطلب... 

https://modaresanepishtaz.com/7-%d8%a7%d8%b4%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d9%87-%d8%ae%d8%b7%d8%b1%d9%86%d8%a7%da%a9-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d8%af%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86/

 
تعداد بازدید از این مطلب: 200
برچسب‌ها: معامله‌گری ,
موضوعات مرتبط: بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات
ارز لیدو چیست

لیدو

Lido (LDO) یک راه‌حل امن نقد استیکینگ برای رمزارزهای اثبات سهم (PoS) است که از استیکینگ Etherium 2.0 (The Merge) و محیط درحال‌توسعه‌ای از دیگر بلاک‌چین‌های PoS لایه 1 پشتیبانی می‌کند. کاربران می‌توانند توکن‌های PoS خود را به‌صورت Lido استیک کنند و نسخه توکنیزه شده دارایی‌های استیک شده خود را با نسبت 1:1 دریافت کنند. آن‌ها می‌توانند از این نسخه توکنیزه شده دارایی‌های استیک شده خود برای رسیدن به بازده بیشتر از دیگر پروتکل‌های دیفای استفاده کنند، درحالی‌که پاداش‌های استیکینگ را که از توکن‌های خود به Lido واریزشده‌اند دریافت می‌کنند

Lido چیست؟

Lido که در سال 2020 تأسیس شد یک راه‌حل استیکینگ نقد برای Etherium(ETH) و دیگر بلاک‌چین‌های PoS ازجمله Solana(SOL)، Polygon(MATIC)، Polkadot(DOT) و Kusama(KSM) است.

Lido نسخه‌های توکنیزه شده 1:1 از دارایی‌های استیک شده را برای کاربران منتشر می‌کند. این کار به آن‌ها نقدینگی لازم برای توکن‌های PoS استیک شده آن‌ها را می‌دهد، بنابراین می‌توانند پاداش‌های استیکینگ را در Lido به دست آورند، درحالی‌که در دیگر فعالیت‌های درون زنجیره دیفای برای بازده بیشتر مشارکت می‌کنند.

نحوه عملکرد Lido:

برای مشارکت بیشتر کاربران در ایمن‌سازی (PoS) شبکه‌ها، خدمات استیکینگ

ادامه مطلب...

https://modaresanepishtaz.com/lido-ldo/

 
تعداد بازدید از این مطلب: 171
برچسب‌ها: ارز لیدو ,
موضوعات مرتبط: بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات
لنس بگز دقیقا چه کسی بود

سبک معاملاتی Lance Beggs در پرایس اکشن، توسط یک خلبان نظامی ارتش استرالیا، به نام لنس بگز ابداع شده است. آقای لنس بگز، ساکن کشور استرالیا است و یکی از تریدرهای موفق، معروف و شناخته شده در بازارهای ارز دیجیتالی می‌باشد و اطلاعات جامعی در مورد مدیریت سرمایه در بازارهای مالی دارد. ایشان یکی از صاحب سبک‌های استراتژی‌های معاملاتی در پرایس اکشن می‌باشد و توانسته است با معرفی سبک ابداعی خود به دنیا، به شهرت برسد؛ به گونه‌ای که امروزه تریدرهای زیادی با استفاده از سبک‌های ایشان معامله‌گری می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید:

آموزش ارز دیجیتال با بهترین متد

 

سبک لنس بگز چیست؟

سبک معاملاتی لنس بگز، یکی از محبوبترین و ساده‌ترین روش‌های معامله‌گری در پرایس اکشن است؛ چرا که این روش به ساده‌ترین شکل ممکن و بدون نیاز به ابزارهای پیچیده و سخت، سعی دارد یک دید کاملا متفاوتی به تریدر بدهد. در این سبک، تریدر با رصد کردن گذشته بازار و شناسایی حرکات لایو بازار، می‌تواند آینده بازار و روند رو به حرکت در نمودار را تشخیص دهد. تریدر با تسلط به این سبک می‌تواند به سود مستمر و دائمی در تمامی بازارهای مالی برسد و با دانش و تسلطی که دارد، بدون استرس و نگرانی می‌تواند ترید کند.
آقای لنس بگز، معتقد است که قیمت در نمودار بر اساس طمع و ترس

ادامه مطلب...

https://modaresanepishtaz.com/lance-beggs/

 
تعداد بازدید از این مطلب: 175
برچسب‌ها: لنس بگز ,
موضوعات مرتبط: بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات
سیو سود چیست ؟ چطور بالاترین سود کسب کنیم

فعالیت و حضور در بازارهای مالی، به ‌خصوص بازار ارزهای دیجیتال، همیشه با ریسک زیادی همراه است. به بیان ساده‌تر، بخشی از این ریسک، ذات بازار و به ‌طور کامل، خارج از کنترل معامله‌گران است؛ اما بخش دیگری از این ریسک تا حد زیادی قابل کنترل است و می‌توان با پیاده‌سازی استراتژی‌های اصولی در فرصت مناسب، ریسک معاملات را بسیار کاهش داد. استراتژی سیو سود در بازارهای مالی، به ‌طور دقیق مربوط به بخش دوم، یعنی معیارهای قابل مدیریت است؛ چرا که این معامله‌گر است که تصمیم می گیرد که چه زمانی از معامله خارج یا چه زمانی وارد شود.

همه‌ی کارشناسان تحلیل بنیادی و تکنیکال، پیشنهاد می‌کنند که با توجه به اطلاعات خود، حد سود خود را قبل از خرید ارز دیجیتال، مشخص کنید. هر ارز دیجیتال در مسیر رشد قیمتی به جایی می‌رسد که شاید رشد قیمتش ادامه پیدا کند؛ اما ریسک ادامه مسیر نسبت به اوایل ورود به معامله، بسیار زیاد است و ممکن است به زودی روند قیمتی، دچار تغییرات محسوسی شده و سیر نزولی شروع شود.

واضح است که فروش دارایی زمانی که روند صعودی دارد، کار آسانی است و مشتریان آماده به خرید در صف

ادامه مطلب...

https://modaresanepishtaz.com/take-profit/

 
تعداد بازدید از این مطلب: 170
برچسب‌ها: سیو سود ,
موضوعات مرتبط: بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات
روزانه چقدر تایم برای ترید بزاریم تا پول در بیاریم

روزانه چقدر تایم

وقتی تمامی عملیات مربوط به معامله کردن به صورت روزانه، منظم و پشت سر هم انجام شوند، ترید روزانه را شکل می‎‌دهند. در شرایط ویژه و مشخص‌تر، ترید روزانه برای ارزهای دیجیتال می‌تواند در شکل‌های مختلفی شکل بگیرد و شغل اصلی و دغدغه‌های مهم یک تریدر یا معامله‌گر را تعریف کند. برخلاف خرید و فروش فوری یا معاملات اسکالپینگ، ترید روزانه ارز دیجیتال در طول یک روز کامل انجام می‌شود. در معاملات اسکالپینگ، تمامی معاملات و تریدهای مربوط به ارزهای دیجیتال در عرض چند دقیقه و در طول یک بازه زمانی بسیار کوتاه صورت می‌گیرند. از طرفی، تریدرها که همان معامله‌گران حرفه‌ای هستند، زمان بیشتری را برای معامله کردن در نظر می‌گیرند و به جای اسکالپینگ از ترید روزانه بهره‌مند می‎شوند.

در این نوع معاملات که با عنوان معامله روزانه ارز دیجیتال هم مورد

ادامه مطلب...

https://modaresanepishtaz.com/%d8%b1%d9%88%d8%b2%d8%a7%d9%86%d9%87-%da%86%d9%82%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%a7%db%8c%d9%85-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

 
تعداد بازدید از این مطلب: 173
برچسب‌ها: ترید , ترید چیست ,
موضوعات مرتبط: بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات
84% اپلیکیشن‌های مبتنی بر بلاک‌چین متعلق به چین هستند

گرایش چین به تکنولوژی بلاک‌ چین پس از سال 2019 زمانی که رئیس‌جمهور شی جین پینگ از شرکت‌های بزرگ درزمینهٔ تکنولوژی خواست تا رهبران این صنعت در تکنولوژی شکوفا‌شده شوند، گسترش یافت.

طبق آخرین داده‌هایی که مقامات دولتی چین منتشر کردند، 84% اپلیکیشن‌های مبتنی بر بلاک‌چین در سطح جهان به چین مربوط می‌شوند.

چین از بازار رمزارز دوری کرده است. بااین‌وجود، دولت پکن حامی تکنولوژی اصلی بلاک‌چین بوده است. این کشور استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین را در طی سال‌ها افزایش داده است و ازاین‌رو درصد بالای ثبت امتیازات

ادامه مطلب...

https://modaresanepishtaz.com/app-blochchain-china/

 
تعداد بازدید از این مطلب: 166
برچسب‌ها: لاک‌ چین ,
موضوعات مرتبط: بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات
چرا بازار خرسی ( نزولی ) برای بازار ارز دیجیتال خوب است

معاملات درنهایت می‌توانند به بقای شرکت‌های فعال در حوزه کریپتو که بیزنس مدل‌های خوبی دارند کمک کند و این صنعت را پایدارتر سازد.

طبق گفته مدیران اجرایی، کاهش چشمگیر در بازار کریپتو موضوع خوبی است.

شریک Atomico، Irina Haivas در گفتگویی در Bloomberg Technology Summit در لندن اظهار داشت که افت قیمت‌ها به حذف توریست‌ها انجامیده است.

او از این حقیقت که بازار دیگر شور و هیجانی را شاهد نیست استقبال کرد و گفت که فعالان حوزه کریپتو «درصدد ساخت چیزی پایدارتر هستند تا اندیشیدن به آن».

یکی دیگر از شرکت‌کنندگان Edward Cooper از Revolut گفت که بازار خرسی از شرکت‌های فعال در حوزه کریپتو که بدون یک بیزنس مدل موفق ایجادشده‌اند، حمایت می‌کند. او افزود:

«سپس نوسانات از بین می‌روند و شرکت‌هایی که بیزنس مدل خوبی دارند باقی می‌مانند و قدرتمندتر می‌شوند.»

و بااینکه حجم‌های معاملاتی و ثبت کاربران دچار نوسان شده‌اند، Cooper اذعان داشت که ثبت‌نام‌ها در Revoult بیشتر از بازار گاوی سال 2020 است.

بسیاری از تحلیل گران باور دارند که بازار خرسی یا اصلاح صورت گرفته در سال جاری درست است و نشانگر درخطر بودن کل بازار نیست.

مؤسس Citadel Securities، Ken Griffin در طی مصاحبه دیگری با CNBC

ادامه مطلب...

https://modaresanepishtaz.com/%da%86%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%ae%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%d8%b1%d8%b2-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%d8%ae/

 
تعداد بازدید از این مطلب: 107
برچسب‌ها: بازار خرسی ,
موضوعات مرتبط: بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات
معرفی ارز دیجیتال مانترا

مانترا یک محیط بلاک‌چین یکپارچه عمودی است. MANTRA Omniverse دربرگیرنده موارد زیر است: DAO، نودهای MANTRA، زیرساخت بلاک‌چین به‌عنوان کسب‌وکار خدماتی، زنجیره MANTRA، پروتکلی برای دارایی‌های مختلف برای محیط Cosmos و فاینانس مانترا یک پلتفرم دیفای که برای دنیای TradiFi سرعت و شفافیت به همراه دارد.

مقدمه:

MANTRA در سال 2020 راه‌اندازی شد و یک محیط بلاک‌چین یکپارچه عمودی است. این محیط که پیش‌تر MANTRA DAO نامیده می‌شد به خاطر رویکرد باز و صادقانه در مورد معاملات کریپتو، تأمین سرمایه و نوآوری شناخته می‌شود و هدف آن امنیت، ایمن‌سازی و پیشتازی کریپتو است.

 

بیشتر بخوانید:

آموزش ارز دیجیتال با بهترین متد روز جهان

 

Omniverse چیست؟

بازسازی MANTRA همراه با برندسازی مجدد آن در کل محیط MANTRA همراه است که به آن Omniverse نیز می‌گویند. Omniverse از چهار بخش تشکیل یافته است که شامل محصولات و خدمات مختلفی است که MANTRA به سرمایه‌گذاران خرد و نهادی ارائه می‌کند. چهار بخش عبارت‌اند از نودهای MANTRA، زنجیره MANTRA، فاینانس MANTRA و MANTRA DAO که هر یک رنجی از محصولات نوآورانه را در محیط MANTRA شامل می‌شود.

نودهای مانترا چیست؟

نودهای MANTRA رکن اصلی قسمتی است که به‌صورت

ادامه مطلب...

https://modaresanepishtaz.com/mantra/

 
تعداد بازدید از این مطلب: 110
برچسب‌ها: مانترا ,
موضوعات مرتبط: بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات
پول شویی در بازار ارز دیجیتال

بیت کوین در طی چند سال گذشته به عنوان یک فرم جایگزین ارز تبدیل شده است. پول دیجیتال و رمز ارزها گزینه‌های جدید جالبی برای معاملات امن و خصوصی را فراهم می‌کند تا از طریق استخراج بیت کوین و به ‌منظور پول‌شویی، پول کسب کنند که در این مقاله از سایت مدرسان پیشتاز، به مسئله پول شویی در بازار ارزهای دیجیتال خواهیم پرداخت؛ پس همراه ما باشید.

وجود چه ویژگی در رمزارزها باعث مستعد بودن پولشویی می‌شود؟(سامان کریمی شاد)

به‌ علت خصیصه نامشخص بودن رمزارزها، امکان پولشویی توسط این پول‌ها وجود دارد. در هر تراکنش، تنها نشانی فرستنده و گیرنده آن ثبت می‌شود و لزوماً هویت افراد به نشانی‌هایشان متصل نشده است و همچنین بخاطر اینکه امکان برقراری اتصال بین تراکنش و کاربر وجود ندارد، پولشویی با استفاده از بیت کوین و دیگر رمز ارز‌ها امکان‌ پذیر است.

 

 بیشتر بخوانید:کتاب آموزش ارز دیجیتال

 

پولشویی با استفاده از بیت کوین و دیگر رمز ارزها

افراد، پیوسته به ‌دنبال راهی برای پنهان کردن ماهیت و منشاء این اموال نامشروع می­باشند، بنابراین اقدام به عمل پولشویی می‌کند. درواقع پولشویی فرآیندی است که در راستای آن، در اصطلاح پول کثیف (یا همان مالی که از به موجب

ادامه مطلب...

https://modaresanepishtaz.com/money-laundering-crypto/

 
تعداد بازدید از این مطلب: 108
موضوعات مرتبط: بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات
تئوری مولتی ورس چیست؟ چه کاربردهایی دارد

مولتی ورس

مولتی ورس یک پروژه نوآورانه در بخش تکنولوژی است که هدف آن ایجاد یک متاورس جامع و فراگیر است که کاربردهای بی‌شمار تجاری و خرد دارد.

اپلیکیشن Nostraverse یا مولتی ورس اوایل سال جاری در Oculus Store منتشر شد و راه دسترسی به آن از طریق دستگاه‌های VR ازجمله META Quest 2 یا به‌زودی HTC Vive Pro 2 است.

کاربردهای Nostraverse تقریباً نامحدود هستند، زیرا قدرت کامل واقعیت مجازی (VR) را تحت کنترل دارد تا به‌این‌ترتیب کارها و فعالیت‌های بسیاری را بتوان از راه دور بدون اختلال انجام داد.

نسخه BETA این اپلیکیشن در حال حاضر نیز موجود است و می‌توان آن را از Oculus Store دانلود کرد.

 

مرور کلی استراتژی متاورس دبی:

دولت امارات در ماه مه استراتژی متاورس دبی را آشکار کرد و برای پشتیبانی

ادامه مطلب...

https://modaresanepishtaz.com/multivers/

 
تعداد بازدید از این مطلب: 108
برچسب‌ها: مولتی ورس ,
موضوعات مرتبط: بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات
آموزش صرافی ارزیف

به طور حتم، اپلیکیشن‌ها و سایت‌های بسیاری در دنیا و حتی داخل کشور در ارتباط با حوزه رمز ارزها وجود دارند. پلتفرم‌هایی که به واسطه پیشرفت روزافزون صنعت کریپتوکارنسی، علاقه‌مندان بی‌شماری پیدا کرده‌اند اما در این بین، اکثریت قریب به اتفاق این سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها بر مبنای معاملات ساده شکل گرفته‌اند و بسیار کم می‌توان مواردی را یافت که ویژگی‌های اختصاصی و رابط کاربری منحصر ‌به‌ فردی را تولید کنند. یکی از این صرافی­‌های ارز دیجیتال که با ایجاد یک پلتفرم حرفه­‌ای به این موضوع پرداخته، ارزیف می­‌باشد که در ادامه به بررسی کامل صرافی ارزیف خواهیم پرداخت.

 

بیشتر بخوانید:

آموزش ارز دیجیتال با بهترین روش ترید
 

ارزیف چیست؟

تیم ارزیف با بهره‌گیری از تیمی قدرتمند در‌زمینه ارزهای دیجیتال، تولید محتوا، بازاریابی و فروش در‌کنار متخصصان دنیای فناوری بلاکچین سعی کرده است تا با درنظر‌گرفتن ویژگی‌های خاص و جدید، امکان خرید و فروش و مبادله ارزهای دیجیتال در بستری نوین را با تأمین امنیت کامل برای کاربران در بین بهترین صرافی‌های ایرانی فراهم سازد. دارایی تمامی کاربران ارزیف با امنیتی مثال‌زدنی در کیف‌ پول‌های سخت‌افزاری با جدیدترین روش‌های دنیا نگهداری می‌شود.

مجموعه ارزیف تشکیل یافته از متخصصان دنیای فناوری اطلاعات با بدنه بسیار قوی

ادامه مطلب...

https://modaresanepishtaz.com/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%b5%d8%b1%d8%a7%d9%81%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%b2%db%8c%d9%81/

 
تعداد بازدید از این مطلب: 122
برچسب‌ها: صرافی ارزیف ,
موضوعات مرتبط: بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات
تقابل بایدن و پادشاهی عربستان

ریاست جمهوری جو بایدن از آغاز درزمینهٔ روابط میان دو کشور تحت آزمایش قرار داشت. آقای بایدن در سفرهای انتخاباتی خود قول داد که عربستان صعودی را به دلیل سوءاستفاده‌های گسترده از حقوق بشر به حاشیه براند و این کشور “بهای کشتن جمال خاشوقچی یکی از نویسندگان واشنگتن‌پست را خواهد پرداخت”.

اما تعداد کمی می‌توانستند پیش‌بینی کنند که مشارکت بین دو کشور که سال‌ها از طریق فروش گسترده سلاح‌های آمریکا به ریاض به‌جای همکاری درزمینهٔ امنیت و انرژی صورت می‌گرفت، رو به وخامت خواهد گذاشت.

روز چهارشنبه آقای بایدن طی صحبتی که نشانگر خروج احتمالی آمریکا از روابط استراتژیک 10 ساله با عربستان بود اظهار داشت که عربستان، دیگر اعضای اوپک و روسیه باید عواقب کاهش تولید نفت را که احتمالاً سبب افزایش

ادامه مطلب...

https://modaresanepishtaz.com/biden-and-saudi/

 
تعداد بازدید از این مطلب: 119
برچسب‌ها: بایدن ,
موضوعات مرتبط: بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات
آموزش صرافی والکس

در آموزش والکس با نحوه کار با صرافی ارز دیجیتال والکس Wallex، آشنا می‌­شویم. والکس یک صرافی قابل اطمینان ایرانی برای انجام فعالیت­‌هایی در حوزه معاملات و ارسال و دریافت بیت کوین و برخی از آلتکوین‌ها می‌­باشد. این امکان برای کاربران فراهم شده که به راحتی از مشترکین این صرافی گردند، کافی است سایت آن را باز کرده و معامله در آن را آغاز کنید. گروهی از دانشجویان دانشگاه شریف ودانشگاه تهران، تیم توسعه و پشتیبانی صرافی والکس را تشکیل داده اند. اعضای این تیم دارای درجات علمی و توانایی­های اجرایی بالا در زمینه­‌های مختلف از جمله تولید برنامه‌­های نرم افزاری، مدیریت و امور مالی هستند.

افراد تیم صرافی والکس در چند سال گذشته، از فعالان زمینه‌­های خرید و فروش بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال بوده اند. هدف این تیم از توسعه صرافی والکس، تاسیس پلتفرم ایمن و حرفه­ای برای معاملات خریداری و فروش ارزهای دیجیتال در ایران بوده است. رابط کاربری این سامانه به گونه‌­ای طراحی شده که آموزش والکس برای کاربران ایرانی بسیار ساده و قابل فهم باشد.

از آنجا که در شرایط حاضر، کاربران ایرانی برای دستیابی به پلتفرم‌­های صرافی­‌های خارجی با مشکلاتی مواجه هستند. همچنین در گذشته، برخی از افراد و سامانه­‌هایی که فقط به دنبال سود بوده اند، 

ادامه مطلب...

https://modaresanepishtaz.com/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%b5%d8%b1%d8%a7%d9%81%db%8c-%d9%88%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%b3/

 
تعداد بازدید از این مطلب: 106
برچسب‌ها: صرافی والکس ,
موضوعات مرتبط: بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات
ارزهای دیجیتال غیرقابل پیگیری بیشتر بشناسید

کوین­‌های غیرقابل ردیابی در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند؛ در حالی که تا چند سال پیش تصور می‌شد تمام رمز ارزها خصوصی و غیرقابل ردیابی هستند اما به مرور زمان مشخص شد امکان پیگیری اطلاعات تراکنش‌های بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال وجود دارد که در این مقاله به بررسی آن و مزایا و معایب کوین­‌های غیرقابل ردیابی می‌پردازیم و برخی از بهترین نمونه‌ها را معرفی خواهیم کرد؛ پس همراه ما باشید.

 

ارزهای دیجیتال غیرقابل پیگیری چیست؟

ارزهای دیجیتال غیرقابل پیگیری، دست‌ه­ای از ارزهای رمزنگاری شده هستند که تراکنش‌­های ناشناس در شبکه­ بلاک چین را با مخفی کردن آدرس گیرنده و فرستنده خود انجام می‌­دهند. در واقع این رمز ارزها دارای دو جنبه متفاوت غیرقابل ردیابی بودن و ناشناس بودن هستند.

ناشناس بودن، هویت یک تراکنش را مخفی می­‌کند و غیرقابل ردیابی بودن، پیگیری تراکنش‌­ها با ابزارهای مختلف توسط شخص ثالث را غیرممکن می‌سازد.سایر بلاک چین­‌ها، این امکان وجود دارد که آدرس‌­ها و معاملات عمومی موجود در شبکه آن‌ها مشاهده شده و پیگیری واریزها و برداشت­‌های افراد ساده‌­تر می­‌شود.

ادامه مطلب...

https://modaresanepishtaz.com/%d8%a7%d8%b1%d8%b2%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%d8%ba%db%8c%d8%b1%d9%82%d8%a7%d8%a8%d9%84-%d9%be%db%8c%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c/

 
تعداد بازدید از این مطلب: 116
برچسب‌ها: ارزهای دیجیتال ,
موضوعات مرتبط: بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات
اهرم‌های معاملاتی

در دنیای امروزه برای بدست آوردن پول زیاد دیگر نیازی نیست چند شیفت کار کرد. یکی از راه­‌های سریع رسیدن به درآمد، استفاده از اهرم­‌های معاملاتی جهت سرمایه گذاری است که می­توان گفت تمام افراد ثروتمند در سخنرانی­‌های خود از سرمایه‌گذاری که یکی از بهترین روش­‌های کسب درآمد است، استفاده کردند. بازارهای مالی راهی است که با داشتن دانش و شناخت روانشناسی می­‌تواند شما را به پول­‌‌هایزیادی دعوت کند، البته نبود دانش کافی در این راه می­‌تواند برای شما ضرر داشته باشد و پول­‌های زیادی را از این طریق از دست بدهید؛ از این رو در این مقاله قصد بررسی اهرم­‌های معاملاتی را داریم تا با یکی از مهم‌ترین مسائل در بازارهای مالی به خوبی آشنا شویم؛ پس با ما همراه باشید.

 

اهرم‌های معاملاتی (لوریج) چیست؟

در بازارهای مالی یکی از عوامل موفقیت معامله گرها، شناخت روانشناسی بازار است. در معاملات بازار ارزهای دیجیتال (کریپتوکارنسی) داشتن حد ضرر یکی از فاکتورهای مهمی است که در از بین نرفتن سرمایه شما تاثیرگذار است؛ برای مثال اگر ارز دیجیتال بیت کوین را در قیمت 5 هزار دلار بخرید، هدف این است که با رشد قیمت این کوین به عدد 7000 تا 8000 دلار، این معامله را بسته و سود خود را از بازار دریافت کنید؛ بنابراین برای این معامله باید حد ضرر خود را در نظر بگیرید تا از ضرر بیشتر برای شما جلوگیری شود.

 

بیشتر بخوانید:

آموزش ارز دیجیتال با روش نوین

 

روانشناسی بازار چقدر مهم است؟

در معاملات اهرمی (لوریج)، میزان سود و ضرر سرمایه خود را افزایش می‌­دهید. بنابراین ریسک معامله بالا می­‌رود و هرگاه ریسک سرمایه گذاری شما بالا می‌­رود، استرس و اضطراب بر شما غالب خواهد شد؛ مگر این‌ که دانش این نوع معاملات را داشته باشید.

ادامه مطلب...

https://modaresanepishtaz.com/laverage-crypto/

 
تعداد بازدید از این مطلب: 475
برچسب‌ها: اهرم‌ ,
موضوعات مرتبط: بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات
12 اصطلاحی که هر معامله‌ گر رمز ارزی باید بداند
  • ترس، عدم قطعیت و شک (Fear, Uncertainty, Doubt (FUD)): گسترش ترس و اطلاعات غلط برای کسب سود
  • ترس از دست دادن (Fear Of Missing Out (FOMO)): احساس ترسی که هنگام خرید در خود حس می‌کنید.
  • HODL: خریدن و نگه‌ داشتن برای مدت طولانی!
  • BUIDL: خود را درگیر نکنید و سیستم مالی بعدی را ایجاد کنید.
  • SAFU: صندوق دارایی امن!
  • بازده سرمایه‌گذاری (ROI): مقدار درآمد کسب‌ شده به‌ وسیله شما (از دست‌ رفته).
  • سقف قیمت (All-Time High(ATH)): بالاترین قیمتی که تاکنون ثبت‌شده است.
  • کف قیمت (All-Time Low(ATL)): پایین‌ ترین قیمتی که تاکنون ثبت‌شده است.
  • انجام تحقیق قبل از سرمایه‌گذاری (Do Your Own Research (DYOR)): اعتماد نکنید، بررسی کنید.

مقدمه:

چه در بازار سهام، فارکس، معاملات روزانه باشید یا در بازار رمزارزها تازه‌کار باشید، واژه‌ها و اصطلاحات معاملاتی بسیاری را می‌شنوید که به نظر ناآشنا می‌رسند. اصطلاحات بالا به چه معنی هستند؟ معامله‌ گری و سرمایه‌ گذاری زبان مخصوص به خود را دارند و یادگیری همه آن‌ها کار سختی است. بااین‌وجود، اگر می‌خواهید تا ازآنچه در بازار مالی می‌گذرد مطلع باشید، آشنایی با این اصطلاحات بسیار مفید است.

در این مقاله، برخی از مهم‌ترین اصطلاحات معاملاتی را که برای معامله رمز ارز ها باید بدانید گردآوری کرده‌ایم.

ادامه مطلب...

https://modaresanepishtaz.com/12-%d8%a7%d8%b5%d8%b7%d9%84%d8%a7%d8%ad%db%8c-%da%a9%d9%87-%d9%87%d8%b1-%d9%85%d8%b9%d8%a7%d9%85%d9%84%d9%87-%da%af%d8%b1-%d8%b1%d9%85%d8%b2-%d8%a7%d8%b1%d8%b2%db%8c-%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af/

 
تعداد بازدید از این مطلب: 120
برچسب‌ها: معامله‌ ,
موضوعات مرتبط: بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات
PolymeshPOLYX چیست

Polymesh یک بلاک چین لایه 1 عمومی بدون نیاز به مجوز است که تمرکز آن بر ارتقای صنعت توکن امنیتی است. این بلاک چین برای پاداش‌ دهی یا جریمه فعالان این محیط از POLYX توکن ابزاری خود استفاده می‌کند تا امنیت بلاک چین را افزایش دهد. همچنین POLYX گاورننس (governance) و استیکینگ را در محیط خود تسهیل می‌کند.

 

مقدمه:

اوراق بهادار ابزارهای مالی قابل معامله‌ ای هستند که ارزش دنیای واقعی را حفظ می‌کنند. توکنیزه کردن اوراق بهادار پتانسیل بازار اوراق بهادار را که تریلیون ها ارزش دارد، افزایش می‌دهد. این کار کارایی و شفافیت بازار را علاوه بر دیگر مزایا بهبود می‌بخشد.

اوراق بهادار توکنیزه شده یا توکن‌های امنیتی در بلاک چین هایی همچون Polymesh منتشر می‌شوند که یک بلاک چین نهادی ساخته‌ شده برای دارایی‌های قانونی همچون توکن‌های امنیتی است.

 

Polymesh:

Polymesh یک بلاک چین لایه 1 عمومی بدون نیاز به مجوز است که برای توکن‌های امنیتی ساخته‌شده است. این توکن‌ها قراردادهای دیجیتالی برای بخشی از دارایی‌ ها هستند که ارزش دنیای واقعی را نشان می‌دهند.

ادامه مطلب...

https://modaresanepishtaz.com/polymesh_polyx/

 
تعداد بازدید از این مطلب: 118
برچسب‌ها: PolymeshPOLYX ,
موضوعات مرتبط: بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات
نحوه سرمایه‌گذاری مؤسسات در بیت کوین

شرکت‌های بزرگ و مؤسسات مالی محیط کریپتو را پر ریسک در نظر گرفته‌اند. برخی از آن‌ها به محیط کریپتو به دیده تردید نگریسته‌اند؛ اما از سال 2020 این مؤسسات دیدگاه خود را تغییر داده‌اند و اکنون آن را به‌ عنوان یک دارایی دیجیتال در نظر می‌گیرند. علت این است که پاندمی ویروس کرونا به قرنطینه‌های جهانی منجر شد و به‌ طور چشمگیری بر کسب‌وکارها تأثیر گذاشت. دولت‌ها باید اقدامات محرک اقتصادی انجام می‌دادند و نرخ بهره را تا تقریباً صفر کاهش دهند. مردم همیشه سرمایه‌گذاری بیت کوین را با یک پلتفرم معاملاتی موثق مانند Immediate Edge انتخاب می‌کنند.

شاید اثرات پاندمی کووید موجب تولید سود نهادی شده باشد و درک مدیران کسب‌وکارها را از رمزارزها تغییر داده باشد. داستان بیت کوین به پوشش تورم تغییر یافت و برخی آن را طلای دیجیتال می‌نامند. هالوینگ ماه مه 2020 این تغییر دیدگاه را تقویت کرد. همچنین روند صعودی رمزارز در سال 2021 دیدگاه مردم را زمانی که قیمت بیت کوین به سقف 65000 در ماه آوریل و 69000 در نوامبر رسید، تغییر داد.

اما هیچ‌چیز برای بازار بیت کوین یکنواخت نبوده است. پس‌ از اینکه رمزارز به سقف قیمت رسید، تقریباً 55% ارزش خود را از دست داد و به کف 30000 دلار در ماه جولای رسید. ارزش بازار رمزارزها به نزدیک 199/1 تریلیون دلار کاهش یافت. کاهش قیمت‌های بعدی به کاهش قیمت بیشتر ارزش بازار بیت کوین انجامید. با این‌ وجود مؤسسات به سرمایه‌گذاری در این ارز مجازی علیرغم همه فراز و نشیب‌ها ادامه می‌دهند. در ادامه نحوه سرمایه‌گذاری مؤسسات در بیت کوین را خواهید خواند.

ادامه مطلب...

https://modaresanepishtaz.com/%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%d8%b3%d8%b1%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%87%da%af%d8%b0%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%85%d8%a4%d8%b3%d8%b3%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%db%8c%d8%aa-%da%a9%d9%88%db%8c%d9%86/

 
تعداد بازدید از این مطلب: 126
برچسب‌ها: بیت کوین ,
موضوعات مرتبط: بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات
GMX چیست؟

GMX یک صرافی سوآپ و اسپات دائمی بدون نیاز به مجوز و غیرمتمرکز است. معامله گران می‌توانند از آن استفاده کنند تا به‌آسانی رمزارزها را از طریق اتصال کیف پول‌های خود درون زنجیره معامله کنند. GMX یک توکن بومی با نام GMX دارد که به‌عنوان یک توکن گاورننس، ابزاری و value accrual برای پروتکل GMX است. کاربران می‌توانند توکن های GMX را استیک کنند و بخشی از کارمزدهای پروتکل GMX را علاوه بر سود ناشی از دیگر محرک‌ها به دست آورند. GMX در حال حاضر از شبکه‌های Arbitrum و آوالانچ پشتیبانی می‌کند.

مقدمه:

بلاک چین و کاربرد آن در فاینانس و رمزارز سبب توسعه فاینانس غیرمتمرکز (دیفای) شد. تشخیص اصلی دیفای در سال 2020 با آنچه تابستان دیفای» نامیده می‌شود آغاز شد. در حال حاضر GMX نشان می‌دهد که معاملات صرافی اسپات و دائمی لوریج شده به‌صورت غیرمتمرکز انجام می‌شوند. تجربه معاملاتی به ویژگی‌های صرافی‌های متمرکز شبیه است، اما مستقیماً از یک کیف پول رمزارز شخصی انجام می‌شود.

GMX چیست؟

GMX یک صرافی اسپات و دائمی غیرمتمرکز است که کاربران را قادر به معامله مستقیم BTC، ETH و دیگر رمزارزهای پرطرفدار از کیف پول‌های کریپتوی خود می‌سازد. کاربر GMX می‌تواند سوآپ های اسپات را انجام دهد و قراردادهای آتی دائمی را تا لوریج 30 برابر همچون نحوه اجرای آن در یک صرافی متمرکز معامله کند. با این‌ وجود، برعکس استفاده از یک صرافی متمرکز، مسئولیت دارایی‌های خود را از طریق استفاده از یک کیف پول رمزارز بر عهده می‌گیرند.

ادامه مطلب...

https://modaresanepishtaz.com/gmx/

 
تعداد بازدید از این مطلب: 178
برچسب‌ها: GMX ,
موضوعات مرتبط: بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات
وایت پیپر رمزارز

وایت پیپر رمزارز پروژه‌ها را قادر به توضیح محصولات و اهداف خود به مخاطبین آن‌ها می‌سازد. پروژه‌ها می‌توانند آزادانه نوع اطلاعاتی را که می‌خواهند تأمین کنند انتخاب کنند، اما وایت پیپر ها معمولاً شامل مرور کلی اهداف پروژه، توکنومیکس، محصولات، ویژگی‌ها و اطلاعات درباره تیم است؛ بنابراین وایت پیپرها می‌توانند مکان مناسبی برای شروع هنگام انجام تحقیقات در یک پروژه خاص باشند.

 

مقدمه:

یک وایت پیپر در یک سند مجزا اطلاعات مهم مربوط به یک بلاک چین یا پروژه رمزارز را خلاصه می‌کند. این روشی شناخته‌ شده برای توضیح نحوه عملکرد یک پروژه و مشکلاتی است که باید حل کند.

 

وایت پیپر:

در کل وایت پیپر گزارش یا راهنمایی است که به خوانندگان خود درباره یک موضوع خاص اطلاع می‌دهد. برای مثال توسعه‌ دهندگان می‌توانند وایت پیپری درباره نرم‌افزار خود ایجاد کنند تا به کاربران درباره آنچه می‌سازند و علت آن آموزش دهند.

در فضای بلاک چین، یک وایت پیپر سندی است که به شناسایی ویژگی‌های اصلی و مشخصات تکنیکال یک رمزارز خاص یا پروژه بلاک چین کمک می‌کند. باوجود اینکه تمرکز بسیاری از وایت پیپرها بر یک کوین یا یک توکن است، می‌توانند مبتنی بر انواع مختلف پروژه‌ها ازجمله پلتفرم دیفای یا یک بازی Play-to-Earn باشند.

ادامه مطلب...

https://modaresanepishtaz.com/%d9%88%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d9%be%db%8c%d9%be%d8%b1-%d8%b1%d9%85%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d8%b2/

 
تعداد بازدید از این مطلب: 156
برچسب‌ها: وایت پیپر ,
موضوعات مرتبط: بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات
سقوط صرافی FTX

آیا پایان کریپتو فرارسیده است؟

سقوط صرافی FTX شهرت و آینده‌ای که برای کریپتو متصور بودیم را از بین برد.

این از دست دادن محبوبیت سریع و سخت بود. دو هفته پیش Sam Bankman Fried جایگاه والایی به دست آورده بود. ارزش صرافی رمزارز او FTX که سومین صرافی بزرگ بود، 32 میلیارد دلار تخمین زده‌شده و ثروت شخصی او حدود 16 میلیارد دلار برآورد شد. او از نظر سرمایه‌گذاران خطرپ ذیر سیلیکون ولی نابغه مالی بود که توانست زمانی که سرمایه‌گذاران بازی ویدیویی انجام می‌دادند تعجب آن‌ها را برانگیزد و شاید مقدر بوده است که او اولین تریلیونر جهان شود. او در واشنگتن چهره‌ای مورد اعتماد در زمینهٔ کریپتو بود که با همکاری قانون‌گذاران و پشتیبانی مالی سعی در تأثیرگذاری بر مقررات حوزه کریپتو داشت.

پس از اعلام ورشکستگی صرافی کریپتوی FTX و شبکه پراکنده شرکت‌های مرتبط با آن، قانون‌گذاران سراسر دنیا تحقیقاتی را در مورد FTX آغاز کرده‌اند. پس از این‌که شکایت‌هایی مبنی بر عدم مدیریت سرمایه مشتریان توسط این صرافی مطرح شد، معامله گران حدود 6 میلیارد دلار سرمایه خود را ظرف 72 ساعت از این پلتفرم بیرون کشیدند. FTX به حدود 1 میلیون نفر بدهکار است. سقوط چشمگیر آن منجر به اخذ تصمیماتی برای وضع قوانین سخت‌گیرانه‌تر برای دارایی‌های دیجیتال شد. با اعلام ورشکستگی این صرافی در آمریکا یک هکر که احتمالاً آشنا بود حدود 470 میلیون دلار از این صرافی سرقت کرد

در حال حاضر از این شرایط تنها 1 میلیون اعتبار دهنده (طلبکار) عصبانی، تعداد زیادی شرکت آشفته و نگران در حوزه کریپتو و مقدار زیادی تحقیق و بررسی جنایی و قانونی باقی‌ مانده است. این سقوط سریع FTX به صنعتی که در آن سابقه شکست و رسوایی وجود دارد، ضربه وارد کرده است. تا پیش‌ از این کریپتو تا این اندازه مجرمانه و ناکارآمد به نظر نرسیده است.

ادامه مطلب...

https://modaresanepishtaz.com/%d8%b3%d9%82%d9%88%d8%b7-%d8%b5%d8%b1%d8%a7%d9%81%db%8c-ftx/

 
تعداد بازدید از این مطلب: 184
برچسب‌ها: صرافی FTX ,
موضوعات مرتبط: بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات
5 استراتژی مدیریت ریسک

مدیریت ریسک بخش مهمی از سرمایه‌گذاری و معامله‌گری مسئولانه است. مدیریت ریسک می‌تواند ریسک کلی پرتفوی شما را به روش‌های مختلفی کاهش دهد، برای مثال ممکن است در سرمایه‌گذاری‌های خود تنوع ایجاد کنید، در مقابل رویدادهای مالی پوشش دهی ریسک انجام دهید یا سفارش‌های حد ضرر و take profit ساده را اجرا کنید.

 

مقدمه:

کاهش ریسک یک اولویت برای بسیاری از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران است. حتی اگر ریسک‌پذیری شما بالا باشد، همچنان ریسک سرمایه‌گذاری خود را نسبت به نتیجه مطلوب ارزیابی می‌کنید. با این‌ وجود مدیریت ریسک نسبت به انتخاب معاملات یا سرمایه‌گذاری‌های با ریسک کمتر، دشوارتر است. مجموعه‌ای از ابزارهای مربوط به استراتژی‌های مدیریت ریسک موجود است که بسیاری از آن‌ها برای افراد مبتدی مناسب هستند.

بیشتر بخوانید:

آموزش ارز دیجیتال به صورت آنلاین
 

مدیریت ریسک:

مدیریت ریسک شامل پیش‌بینی و شناسایی ریسک‌های مالی مربوط به سرمایه‌گذاری‌های شما می‌شود که به‌منظور کاهش آن‌ها به کار می‌روند. سپس سرمایه‌گذاران با استفاده از استراتژی‌های مدیریت ریسک میزان ریسک‌پذیری پرتفوی خود را مدیریت می‌کنند. اولین گام مهم ارزیابی میزان ریسک‌پذیری شما و سپس ایجاد استراتژی‌ها و برنامه‌های شما حول آن‌ها است.

ادامه مطلب...

https://modaresanepishtaz.com/5-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%aa%da%98%db%8c-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa-%d8%b1%db%8c%d8%b3%da%a9/

 
تعداد بازدید از این مطلب: 165
برچسب‌ها: مدیریت ریسک ,
موضوعات مرتبط: بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات
مقایسه کریپتو با سهام: تفاوت در چیست

رمزارزها دارایی‌های دیجیتالی هستند که در شبکه‌های توزیعی که ازنظر کریپتوگرافی امن هستند راه‌اندازی می‌شوند. از آن‌ها می‌توان به‌عنوان واسطه تبادل و ذخیره ارزش استفاده کرد؛ اما سهام مالکیت بخش کوچکی از سهام یک شرکت را نشان می‌دهد. با اینکه این دو دارایی کلاس‌های متفاوتی دارند، هر دو قابل معامله هستند و می‌توان آن‌ها را به‌عنوان ماشین‌های سرمایه‌گذاری در نظر گرفت.

 

مقدمه:

سهام کلاس دارایی هستند که تاریخچه طولانی دارند و می‌توانند هم در کوتاه‌مدت و هم در بلندمدت بازگشت سرمایه داشته باشند. کریپتو ابزار مالی جدیدتری است که در معرض نوسانات قیمت و ریسک بیشتر قرار می‌گیرد. با اینکه هر دو ابزار معامله گران و سرمایه‌گذاران را جذب می‌کنند، رمزارزها اغلب به‌ عنوان جایگزینی برای دارایی‌های سنتی‌تر در نظر گرفته می‌شوند. بنابراین، در هر دو بازار می‌تواند استراتژی‌های سودآوری وجود داشته باشد.

 

رمزارز چیست؟

رمزارزها به بیان ساده ارزهای دیجیتالی هستند که تکنولوژی بلاک چین از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. آن‌ها برای امن سازی و تأیید تراکنش‌ها به تکنیک‌های کریپتوگرافیک وابسته هستند و معمولاً به‌ عنوان واسطه تبادل و ذخیره ارزش به کار می‌روند. بیشتر رمزارزها در شبکه‌های غیرمتمرکز راه‌اندازی می‌شوند و ارزش بازار آن‌ها تحت تأثیر عرضه و تقاضا قرار دارد.

ادامه مطلب...

https://modaresanepishtaz.com/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%da%a9%d8%b1%db%8c%d9%be%d8%aa%d9%88-%d8%a8%d8%a7-%d8%b3%d9%87%d8%a7%d9%85-%d8%aa%d9%81%d8%a7%d9%88%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

 
تعداد بازدید از این مطلب: 207
برچسب‌ها: رمزارز ,
موضوعات مرتبط: ارز دیجیتال , بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات
چگونه می‌توان یک هنرمند NFT بود

NFT ها را می‌توان برای ارائه دیجیتال تقریباً همه‌چیز ازجمله ویدیوها، بلیط رویدادها و املاک مجازی به کار برد. با این‌ وجود شاید کامل‌ترین کاربرد NFT هنر دیجیتال است. بسیاری از بازارها به هنرمندان دیجیتال علاقه‌مند اجازه فروش آثار خود را که افراد زیادی را علاقه‌مند به تبدیل‌شدن به هنرمندان NFT می‌کند، می‌دهند. در زیر نکاتی را درباره نحوه دیجیتال‌سازی و تبدیل به پول کردن اثر هنری شما برای تبدیل به یک هنرمند NFT در پلتفرم‌هایی نظیر بازارهای Binance NFT مشاهده می‌کنیم.

مقدمه:

NFT ها کلاس منحصربه‌فردی از دارایی‌های دیجیتال هستند که نمایانگر آیتم‌های دیجیتال واقعی هستند. هر NFT یک توکن ID منحصربه‌فرد دارد که آن‌ها را به‌آسانی متمایز می‌سازد. برخلاف بیت کوین و دیگر دارایی‌های قابل‌معاوضه، NFT ها غیرقابل‌معاوضه هستند، به این معنی که با یکدیگر تعویض‌پذیر نیستند.

به دلیل ویژگی‌های خاص NFT ها، هنرمندان می‌توانند زمانی که هنر خود را به شکل NFT ایجاد و به فروش می‌رسانند، به سود دست یابند. علاوه بر اینکه می‌توان به‌آسانی اثبات مالکیت و اعتبار را تعیین کرد، NFT ها به هنرمندان اجازه می‌دهند آسان‌تر و بدون نیاز به یک سازمان یا مدیر به حق امتیاز دست یابند.

ادامه مطلب...

https://modaresanepishtaz.com/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d9%85%db%8c%d8%aa%d9%88%d8%a7%d9%86-%db%8c%da%a9-%d9%87%d9%86%d8%b1%d9%85%d9%86%d8%af-nft-%d8%a8%d9%88%d8%af/

 
تعداد بازدید از این مطلب: 167
برچسب‌ها: NFT ,
موضوعات مرتبط: بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات
اندیکاتور Average True Range ATR

ATR یک اندیکاتور تکنیکال رایج برای برآورد نوسانات بازار در یک دوره مشخص است. ATR که به‌ عنوان ابزاری برای تعیین نوسانات به‌ کار رفته است، توسط تحلیلگر تکنیکال J.Welles Wilder Jr. در کتاب او تحت عنوان “New Concepts in Technical Trading Systems” منتشر شده در سال 1978  ایجاد شد.

در یک دوره 14 روزه، ATR را می‌توان برای محاسبه و ارائه نوسانات قیمت تخمین زده‌ شده در رنج های واقعی مختلف برای تعیین میانگین به کار برد. با اینکه ATR مزایای مختلفی همچون کمک به معامله‌گران برای تعیین قیمت‌های حد ضرر دارد، با مشکلاتی نیز مواجه شده است.

مقدمه:

معامله‌گری با نوساناتی همراه است، به‌ ویژه در مورد رمزارز ها. معامله‌گران اغلب به دنبال بهره‌برداری از این نوسانات قیمت و تلاش برای پیش‌بینی آن‌ها هستند. یک روش ممکن اندیکاتورهای نوسانات قیمت و تحلیل تکنیکال مانند Average True Range (ATR) است. برای بسیاری از معامله‌گران درک و افزودن به ابزارهای تحلیل تکنیکال، ابزار ارزشمندی است.

Average True Range:

ATR در سال 1978 توسط J.Welles Wilder Jr. 

ادامه مطلب...

https://modaresanepishtaz.com/%d8%a7%d9%86%d8%af%db%8c%da%a9%d8%a7%d8%aa%d9%88%d8%b1-average-true-range-atr/

 
تعداد بازدید از این مطلب: 195
موضوعات مرتبط: ارز دیجیتال , بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات
املاک در متاورس

یک قطعه از املاک متاورس، NFT ای است که برای دارنده اثبات دیجیتال مالکیت زمین را در پلتفرم متاورس فراهم می‌کند. در بیشتر موارد زمین می‌تواند به‌ منظور ایجاد تجربه‌هایی ساخته شود و برای تبلیغات، تعامل اجتماعی، بازاریابی، سرگرمی و …اجاره داده شوند. ارزش هر قطعه زمین به فاکتورهایی از قبیل سنتیمنت کلی بازار، قابلیت وصول (collectability) و محبوبیت پلتفرم بستگی دارد.

 

بیشتر بخوانید:

آموزش متاورس با بهترین روش

 

مقدمه:

مفهوم متاورس و املاک دیجیتال به یکدیگر مرتبط هستند؛ اما همچون بسیاری از روندهای کریپتو، پوشش رسانه‌ای شفافیت کافی فراهم نکرده است؛ مانند هر سرمایه‌گذاری دیگری، مهم است که پیش از خرید هر زمین دیجیتالی، ایده املاک متاورس را در نظر بگیرید. درک املاک متاورس در مقایسه با NFT های هنرمندانه، به دلیل استفاده آسان و کاربردهای ساده آن، ساده‌تر است.

 

املاک در متاورس چگونه وجود دارند؟

املاک دیجیتال برای افراد تازه‌وارد در فضای متاورس همچون اکسیژن است. ایده املاک و املاک فیزیکی یکپارچه‌ شده‌اند. با این‌ وجود با اینکه املاک مبتنی بر بلاک چین در متاورس ممکن است فیزیکی نباشند، حقوق مالکیت مشابه یا حتی قدرتمندتری را در مورد یک قطعه زمین (دیجیتال) ارائه می‌کند. مالکیت زمین در یک بازی، جامعه یا پلتفرم دیگری توسط یک NFT نشان داده می‌شود.

از آنجایی‌ که NFT غیرقابل‌ معاوضه است (هر NFT منحصر به‌فرد است) و می‌تواند مالکیت دیجیتال را به‌ صورت امن اثبات کند، همچون اسناد مالکیت در املاک دیجیتال عمل می‌کنند. یک NFT را می‌توان مطابق با ارزش بازار آن که ناشی از فاکتورهای بسیاری است، معامله کرد، خرید و فروخت.

ادامه مطلب...

https://modaresanepishtaz.com/%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a7%da%a9-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%aa%d8%a7%d9%88%d8%b1%d8%b3/

 
تعداد بازدید از این مطلب: 189
برچسب‌ها: متاورس ,
موضوعات مرتبط: ارز دیجیتال , بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات
مقایسه Web2 با Web3

مقایسه Web2 با Web3: کدام بهتر است؟

با اینکه نسخه فعلی اینترنت Web2 مورد استفاده میلیون‌ها نفر قرار دارد، ایرادهایی نیز دارد. مسائل مربوط به مالکیت داده‌ها، سانسور و امنیت برای اینترنت مشکلاتی ایجاد کردند و نسخه‌ای جدید و پیشرفته تحت عنوان Web3 را به وجود آوردند. این اینترنت آینده شامل تکنولوژی‌هایی همچون بلاک چین، هوش مصنوعی (AI) و واقعیت افزوده می‌شود. درواقع یک Web3 ایده‌آل مزایایی همچون مالکیت داده و محرمانگی ارائه می‌کند.

 

مقدمه:

وب جهانی یا به‌اختصار اینترنت یا وب از زمان معرفی اولیه آن به‌عنوان Web1 تغییر کرده است. با پیشرفت تکنولوژی‌ها و تغییر تقاضاهای کاربران، تغییر و تحولات روی‌داده در وب جای شگفتی ندارد.

Web1 امکان مصرف محتوا و تعامل ساده را فراهم کرده است. Web2 نسبتاً حاصل تحول در دسترسی اینترنتی تلفن‌های هوشمند و موبایل است که کاربران را قادر به مصرف و تولید محتوای شخصی کرد. امروزه، مفهوم جدیدی از وب آینده تحت عنوان Web3 پدیدار شده است. انتظار می‌رود که این آخرین نسخه اینترنت به کاربران نه‌ تنها اجازه مصرف و تولید محتوا و دیتا را بدهد بلکه مالکیت آن‌ها را نیز فراهم کند.

ادامه مطلب...

https://modaresanepishtaz.com/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-web2-%d8%a8%d8%a7-web3/

 
تعداد بازدید از این مطلب: 326
برچسب‌ها: Web2 ,
موضوعات مرتبط: ارز دیجیتال , بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات
چگونه کره شمالی درزمینهٔ جرائم سایبری پیشگام شده است؟

دزدی رمزارز به یکی از منابع کسب درآمد رژیم در کره جنوبی تبدیل‌ شده است.

Axie Infinity که توسط استودیوی بازی در ویتنام ساخته‌شده است، برای بازیکنان فرصت تولید، معامله و نبرد پوکمون ها همچون هیولاهای کارتونی را فراهم کرده است تا رمزارز هایی ازجمله توکن دیجیتال “Smooth Love Potion” خود بازی را به دست آورند. در دوره‌ای این بازی بیش از 1 میلیون بازیکن فعال داشت.

اما در اوایل سال جاری، شبکه بلاک چینی که از دنیای مجازی بازی پشتیبانی می‌کند، توسط یک سازمان تبهکاری در کره شمالی هک شد و حدود 620 میلیون دلار به‌صورت رمزارز ether به دست آورد.

سرقت کریپتو، یکی از بزرگ‌ترین سرقت‌های تاریخ توسط FBI تأیید شد که متعهد شد با فعالیت‌های غیرقانونی کره شمالی از قبیل جرم سایبری و دزدی رمزارز که برای کسب درآمد برای رژیم بود، مبارزه کند و آن‌ها را افشا سازد.

ادامه مطلب...

https://modaresanepishtaz.com/how_north_korea_became_a_mastermind_of_crypto_cyber_crime/

 
تعداد بازدید از این مطلب: 542
برچسب‌ها: کره شمالی ,
موضوعات مرتبط: بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات
ارز دیجیتال چیست؟

آیا شما تا کنون از خود پرسیده اید که به صورت دقیق ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟ مطمئنا بازار های مالی، یکی از بهترین راه های کسب درآمد به حساب می آیند که ویژگی های مثبت زیادی را در خود جای داده اند. استفاده از بهترین و قوی ترین بازار های مالی موجود در ایران به شما اجازه می دهد تا به راحتی و بدون هیچ مشکل خاصی نسبت به کسب درآمد اقدام نمایید. اینجاست که سوال ارز دیجیتال چیست مطرح می شود. در ابتدا ارز دیجیتال فقط یک تکنولوژی جدید و کم ارزش به حساب می آمد. ولی خوشبختانه امروزه همه چیز تغییر پیدا کرده است. مخصوصا با اختراع ابزار های جدید تر و بهینه تر در زمینه راه اندازی ارز های دیجیتال، این مبحث اهمیت زیادی به دست آورده است. امروز ما قصد داریم تا به سوال ارز دیجیتال چیست پاسخ دهیم و ویژگی های این ارز را با هم بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

 

بیشتر بخوانید:

آموزش ارز دیجیتال با بهترین مدرسان نوین
 

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست؟
بیایید تا کارمان را با پاسخ به یک سوال مهم شروع کنیم: ارز دیجیتال چیست؟ در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که ارز دیجیتال یک واحد پولی رمز گذاری شده و ایمن به حساب می آید که می تواند مزایای زیادی را در خود جای داده باشد. به صورت کلی، این واحد مالی ویژگی های مثبت زیادی داشته و شما با خیال راحت می توانید آن را در موقعیت های مختلف مورد استفاده قرار دهید. مبحث ارز های دیجیتال برای اولین بار در سال 2008 در دنیا مطرح شد. در واقع ارز دیجیتال یک شکل خاص از پول به حساب می آید که بر پایه علم رمز نگاری ایجاد شده و در اختیار مشتریان قرار گرفته است. ارز های دیجیتال ویژگی های مثبت زیادی را در خود جای داده اند.

ادامه مطلب...

 
تعداد بازدید از این مطلب: 137
برچسب‌ها: ارز دیجیتال چیست ,
موضوعات مرتبط: بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات
اندیکاتور Bollinger bands

Bollinger bands (BB) در اوایل دهه 80 میلادی توسط جان بولینگر که تحلیلگر مالی و معامله‌گر بود ابداع شدند. از BB به‌ عنوان ابزاری برای تحلیل تکنیکال استفاده می‌شد. Bollinger bands به‌ عنوان یک ابزار سنجش اسیلاتور به کار می‌روند. همچنین تعیین‌کننده نقاطی در بازار هستند که نوسانات زیاد یا کم و شرایط اشباع خرید یا اشباع فروش وجود دارند.

نکته اصلی در مورد اندیکاتور BB این است که نحوه تقسیم قیمت در اطراف یک مقدار میانگین را نشان می‌دهد. به‌ طور دقیق‌تر، این اندیکاتور از یک باند بالاتر، باند پایین‌تر و یک خط میانگین متحرک میانی (باند میانی نیز نامیده می‌شود) تشکیل‌ شده است. دو باند جانبی به پرایس اکشن بازار واکنش نشان می‌دهند و زمانی که نوسان بالا است عریض‌تر می‌شوند (از خط میانی دور می‌شوند) و زمانی که نوسان کم است باریک‌تر می‌شوند (به سمت خط میانی حرکت می‌کنند).

فرمول Bollinger bands استاندارد، خط میانی را به‌ عنوان یک میانگین متحرک ساده (SMA) 20 روزه تنظیم می‌کند، در حالیکه باندهای بالاتر و پایین‌تر بر اساس نوسان بازار مربوط به SMA (به آن انحراف معیار نیز می‌گویند) محاسبه می‌شوند. تنظیمات استاندارد برای اندیکاتور Bollinger bands به شکل زیر هست:

  • خط میانی: میانگین متحرک ساده 20 روزه (SMA)
  • باند بالاتر: SMA 20 روزه + (انحراف معیار 20 روزه × 2)
  • باند پایین‌تر: SMA 20 روزه – (انحراف معیار 20 روزه × 2)

این تنظیمات یک دوره 20 روزه را نشان می‌دهند و باندهای بالاتر و پایین‌تر را تا دو انحراف معیار دورتر از خط میانی تنظیم می‌کنند. این کار برای حصول اطمینان از حرکت حداقل 85% داده‌های قیمت در میان این دو باند انجام می‌شود، اما تنظیمات مطابق با نیازها و استراتژی‌های معاملاتی مختلف صورت می‌گیرند.

ادامه مطلب...اندیکاتور Bollinger bands

 
تعداد بازدید از این مطلب: 204
موضوعات مرتبط: بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات
نحوه عملکرد اقتصاد
  • اعتبار – وجهی که دریافت می‌کنید و کمی دیرتر ملزم به بازپرداخت آن هستید – اقتصاد را به حرکت در می‌آورد.
  • اعتبار بیشتر یعنی هزینه‌های بیشتر، هزینه‌های بیشتر یعنی درآمد بیشتر و درآمد بیشتر یعنی اعتبار بیشتری از سوی وام‌ دهندگان در اختیار قرار می‌گیرد.
  • اعتبار همچنین سبب به وجود آمدن بدهی می‌شود: پولی که وام گرفته‌شده است باید بازپرداخت شود، از این‌ رو باید هزینه‌ها را بعداً کاهش داد.
  • دولت‌ها برای کنترل اقتصاد نرخ بهره را افزایش یا کاهش می‌دهند.

 

مقدمه:

اقتصاد دنیا را به‌ پیش می‌برد و بر زندگی روزمره همه ما تأثیرگذار است، بنابراین باید در مورد آن اطلاعت کافی داشت.

اقتصاد تعاریف مختلفی دارد اما تعریفی که بیش از همه مطرح است عبارت است از حوزه‌ای از علم که به تولید، مصرف و تجارت کالاها می‌پردازد. معمولاً اقتصاد در سطح ملی و داخلی مورد بحث قرار می‌گیرد و روزنامه‌نگاران و گزارشگران خبری در مورد اقتصاد آمریکا، چین و … صحبت می‌کنند. با این‌ وجود می‌توان فعالیت‌ها و اقدامات هر کشور را مدنظر قرار داد و به فعالیت‌های اقتصادی در سطح جهانی نگاه کرد.

در این مقاله در مورد مفاهیمی که تشکیل‌دهنده علم اقتصاد هستند صحبت خواهیم کرد و الگوی ری دالیو (Ray Dalio) را نیز ترسیم می‌کنیم (در مقاله ماشین اقتصاد چگونه کار می‌کند توضیح داده‌ شده است).

 

بخش‌های تشکیل‌دهنده اقتصاد:

پیش از اینکه به ادامه بحث بپردازیم، اقتصاد را در مقیاس کوچک‌تری موردبررسی قرار می‌دهیم. هرروز با خرید (مثلاً خواروبار) و فروش (به‌جای پرداخت کردن) به اقتصاد کمک می‌کنیم. دیگر افراد، گروه‌ها، دولت‌ها و کسب‌وکارها در سراسر جهان در سه بخش بازار همین کار را می‌کنند.

بخش اولیه با استخراج منابع طبیعی مرتبط است. 

ادامه مطلب...نحوه عملکرد اقتصاد

 
تعداد بازدید از این مطلب: 208
موضوعات مرتبط: بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات
ارز فیات چیست

به بیان ساده، ارز فیات یک پول قانونی (legal tender) است که ارزش خود را به‌واسطه دولتی که آن را منتشر کرده است به دست می‌آورد نه یک کالای فیزیکی. میزان قدرت دولتی که ارزش ارز فیات را تعیین می‌کند، در این نوع پول اهمیت بسیار دارد. بیشتر کشورها در سراسر جهان از سیستم ارز فیات برای خرید کالاها و خدمات، سرمایه‌گذاری و پس‌انداز استفاده می‌کنند. ارز فیات جایگزین استاندارد طلا و دیگر سیستم‌های مبتنی بر کالا برای تعیین ارزش پول قانونی شده است.

 

پیدایش ارز فیات

منشأ پیدایش ارز فیات قرن‌ها پیش در چین است. در قرن 11 میلادی ایالت سیچوان انتشار پول کاغذی (اسکناس) را آغاز کرد. در ابتدا از این پول برای مبادله ابریشم، طلا یا نقره استفاده می‌شد؛ اما سرانجام در قرن 13 با سرکار آمدن کوبلای خان، سیستم ارز فیات راه‌اندازی شد. مورخین عقیده دارند که این پول به همراه هزینه‌های زیاد و ابر تورم از دلایل سرنگونی امپراتوری مغول بود.

در قرن 17 میلادی، پول فیات در اروپا در کشورهای اسپانیا، سوئد و هلند نیز مورداستفاده قرار می‌گرفت. این سیستم در سوئد شکست خورد و حکومت بجای آن از استاندارد نقره استفاده کرد. طی دو قرن بعد New France در کانادا، مستعمرات آمریکایی و دولت فدرال ایالات‌متحده نیز از پول فیات استفاده کردند و نتایج مختلفی حاصل شد.

تا قرن 20، ایالات‌متحده مجدداً از ارز با پشتوانه کالا به‌صورت محدود استفاده می‌کرد. در سال 1933، دولت دیگر مبادله اسکناس با طلا را پایان داد. تا سال 1972، زمانی که نیکسون رئیس‌جمهور ایالات‌متحده بود، آمریکا دیگر از استاندارد طلا استفاده نکرد و به سقوط آن در سطح جهانی پایان داد و به سیستم ارز فیات روی آورد. پس‌ازآن در سراسر جهان از ارز فیات استفاده شد.

ادامه مطلب...

 
تعداد بازدید از این مطلب: 213
برچسب‌ها: ارز فیات ,
موضوعات مرتبط: بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات
اصول امنیت عمومی

باوجوداینکه رمزارزها امکانات بسیاری با خود دارند، اما ریسک‌ها و مخاطرات زیادی نیز برای افراد بی‌تجربه ایجاد می‌کنند. در ادامه با سه اصل مهم امنیت که برای کاهش ریسک‌های مربوط به استفاده، نگهداری و معامله رمزارزها اهمیت دارند، آشنا می‌شوید.


حریم خصوصی خود را حفظ کنید:
به دلیل ماهیت اینترنت، اطلاعات می‌توانند بسیار سریع و گاهی از مسیرهای نامطلوب منتشر شوند.

افراد بسیاری هستند که با نیت پلید از روش‌های غیراخلاقی سعی در دزدیدن رمزارزهای شما دارند. بیشتر تهدیدها و حملات به‌صورت شبکه‌ای انجام می‌شوند و به دنبال گیر انداختن افراد ساده‌لوح و حواس‌پرت هستند اما لزوماً فرد خاصی را مدنظر ندارند. بااین‌حال اگر ناآگاهانه و غیرعمدی و با آشکارسازی اطلاعات حساس، خود را هدفی برای این افراد قرار دهید، احتمال حملات پیچیده و متمرکز بیشتر است.

 

توصیه می‌شود که:
خطرات به رخ کشیدن معاملات موفق خود را در نظر بگیرید.
آدرس‌هایی که پیش‌تر استفاده کرده‌اید را به اشتراک نگذارید.
در مورد اشاره به موجودی حساب خود دقت کنید.
اطلاعاتی که به شناسه آفلاین شما متصل می‌شوند را در اختیار دیگران قرار ندهید.
از کانال‌های ارتباطی رمزنگاری‌شده استفاده کنید.
دوراندیش باشید. چند ساتوشی که در آدرس‌های خود دارید ممکن است در سال‌های پیش رو ارزش بسیاری پیدا کنند. یا نه شاید از رمزارزهای خود در طی این مدت خلاص شوید؛ اما آیا این موضوع اهمیت دارد؟ یک مهاجم، خویشاوندان دور یا غریبه‌های حسود و آشنایان شاید به‌موقع متوجه موضوع نشوند.

ادامه مطلب...اصول امنیت عمومی

 
تعداد بازدید از این مطلب: 225
برچسب‌ها: اصول امنیت عمومی ,
موضوعات مرتبط: بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات
پیش‌بینی قیمت اتریوم درحالی‌که حجم معاملاتی معادل 9 میلیارد دلار است

پیش‌بینی قیمت اتریوم درحالی‌که حجم معاملاتی معادل 9 میلیارد دلار است – آیا ETH از بیت کوین پیشی می‌گیرد؟
قیمت اتریوم در حالی بازار رمزارز به‌طورکلی 5/1% کاهش داشته است، در 24 ساعت گذشته 1% کاهش‌یافته است. این رمزارز با قیمت 1649 دلار پس از طی یک هفته تغییر چندانی نداشته است و در طی 30 روز گذشته 6% افزایش نشان داده است و از ابتدای سال جاری این آلت کوین حدود 38% افزایش داشته است.

بااینکه ETH امروزه کاهش‌یافته است، دلایل خوب بسیاری برای افزایش قریب‌الوقوع آن وجود دارند. ازآنجایی‌که اتریوم علاوه بر این‌که همچنان به‌عنوان بزرگ‌ترین شبکه لایه یک ازنظر ارزش کل قفل‌شده در اپلیکیشن ها محسوب می‌شود، Coinbase نیز اخیراً زنجیره جانبی لایه 2 خود را برای اتریوم اعلام کرده است، چیزی که بدون شک استفاده از مورد دوم را افزایش می‌دهد.

نمودار ETH نشان می‌دهد که علیرغم اخبار افزاینده قیمت، بر اساس اندیکاتورهای تکنیکال، آلت کوین به دلیل احتمال کاهش، کاهش می‌یابد. برای مثال، شاخص قدرت نسبی آن (بنفش) در بیشتر ماه ژانویه بالای 70 بود و اکنون در ماه جاری شروع به کاهش کرده است، درحالی‌که در چند روز گذشته تا نزدیک 50 کاهش یافت.

در همان زمان، حرکت 30 روزه ETH (قرمز) در رابطه با میانگین 200 روزه خود (آبی) به بالاترین میزان رسیده است. این می‌تواند ناشی از ضررهای بیشتر پیش از افزایش مجدد باشد.

بااین‌حال ETH همچنان سطح حمایت خود در 1600 دلار را حفظ کرده است. قیمت آن از آغاز ماه به زیر این قیمت نرسیده است و به نظر نویسنده این مقاله به‌زودی نیز چنین نخواهد شد.

دلایل مختلفی برای این دیدگاه وجود دارد و طبق اعلام Coinbase راه‌حل لایه 2 آن برای اتریوم بسیار صعودی خواهد بود.

ادامه مطلب...

 
تعداد بازدید از این مطلب: 229
موضوعات مرتبط: بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات
موارد استفاده از بلاک‌چین: اینترنت اشیا (IoT)

اینترنت اشیاء چیست؟
از اولین روزهای پیدایش انقلاب دیجیتال در دهه 50 میلادی، تکنولوژی‌های جدید بسیاری پدید آمدند. به‌جای اینکه این تکنولوژی‌ها به افراد کمی محدود شوند، صنعت بسیار سریع پیشرفت کرد و بیشتر تکنولوژی‌های جدید توسعه‌یافته و در دسترس همگان قرار گرفتند.

همسویی انواع مختلف دستگاه‌های مبتکرانه (ازجمله چیپ‌های RFID، سنسورها و اینترنت) و در دسترس بودن آن‌ها سرانجام منجر به پیدایش مفهوم اینترنت اشیاء شد. تکنولوژی IoT تغییر بزرگی را در عصر کامپیوتر ایجاد می‌کند و این امکان را فراهم آورده است که علاوه بر کامپیوترها، دستگاه‌های دیگری نیز به اینترنت متصل شوند.

 

پیشینه IoT:
اولین بار از این تکنولوژی در دانشگاه MIT استفاده شد. دانشجویان MIT از سنسورهای ارزان‌قیمت استفاده می‌کردند تا بر ماشین نوشابه ریز خود نظارت کنند و آن را دوباره تجهیز کنند. در سال 1994 مقاله‌ای از رضا راجی منتشر شد که در آن ایده بسته‌های متحرک داده‌ها برای خودکارسازی خانه‌ها و کارخانه‌ها ارائه شد و این مقاله سبب پیشرفت بیشتر تکنولوژی IoT شد.

در حدود 1990، مایکروسافت و چند شرکت دیگر ایده‌های مشابهی را موردبررسی قراردادند و از سال 2002، بسیاری از رسانه‌ها در مورد پیشرفت IoT صحبت کردند، پیشرفت‌هایی ازجمله استفاده از دستگاه‌های هوشمندی که به یکدیگر متصل می‌شوند و همگی به یک سیستم اطلاعاتی ناظر وصل می‌شوند.

بااین‌حال بنا به تأیید بسیاری، سال 2008 رسماً به‌عنوان اولین سال تولد تکنولوژی IoT در نظر گرفته می‌شود. در این سال دستگاه‌های الکترونیکی بسیاری ساخته شدند که بیش از انسان‌ها به اینترنت متصل شدند.

ادامه مطلب...موارد استفاده از بلاک‌چین: اینترنت اشیا (IoT)

 
تعداد بازدید از این مطلب: 232
برچسب‌ها: بلاک‌چین ,
موضوعات مرتبط: بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات
چگونه NFT ها صنایع لوکس را متحول خواهند کرد؟

ادغامNFT و صنایع لوکس می تواند تاثیر شگرفی ایجاد کند. صنایع لوکس از تاثیر تحولات در جامعه و تجارت مصون نیستند. در واقع این صنایع همواره نوآوری را درک کرده، بر اساس آن عمل کرده و از اقدامات آن بهره برده اند. بنابراین، هنگامی که فناوری بلاکچین مطرح شد، صنایع لوکس به سرعت از امکانات جدیدی که ارائه می شد استقبال کردند. ابتدا، از آنها به عنوان راهی برای ارائه بهتر محصولات انحصاری و اکنون برای ارائه راه‌های جدید تعامل با استفاده از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) استفاده کردند.

امروزه استارت آپ های جدیدی با خدمات مبتنی بر بلاکچین و آموزش ارز دیجیتال برای صنایع مختلف در حال ظهور هستند. در این مقاله NFT و صنایع لوکس و چگونگی تحول در این صنایع مورد بحث قرار خواهد گرفت.

 

نحوه ارتباط NFTو صنایع لوکس
توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) به‌ عنوان وسیله‌ای برای تبادل در یک اکوسیستم خاص عمل می‌کنند. آنها منحصر به فرد هستند زیرا دارای ویژگی های منحصر به فرد هستند، بنابراین هر نشانه با دیگری متفاوت است. در سال‌های اخیر، NFT ها در بازی‌ها، دنیای مجازی مورد استفاده قرار گرفته‌اند و بخش مهمی از متاورس هستند. اخیراً، آنها در صنعتی وارد شده اند که در آن ارزش پیشنهادی کمتر تعریف شده است: صنعت کالاهای لوکس.

فن‌آوری‌های نوظهور می‌توانند به برندها کمک کنند تا مشکلاتی که آنها را از اتخاذ کامل شیوه‌های بازاریابی نوآورانه بازمی‌دارد، برطرف کنند. مشکلاتی مانند نسبت دادن نتایج به کمپین‌های خاص یا تعامل طولانی مدت با مشتری. با استفاده از فناوری بلاکچین، NFT ها می توانند برای ردیابی و ذخیره دارایی های فیزیکی و دیجیتالی استفاده شوند و راه های جدیدی برای تعامل با مشتریان ارائه دهند. با استفاده از این سیستم، صنایع لوکس می‌توانند مالکیت و اصالت دارایی‌های خود را پیگیری کنند و اطمینان حاصل کنند که اطلاعات دقیق هستند و در عین حال ارزش بیشتری به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

ادامه مطلب...

 
تعداد بازدید از این مطلب: 252
موضوعات مرتبط: بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات
معامله گری با الگوی QM

برای یافتن فرصت‌های فوق‌العاده بازگشت روند، استراتژی معاملاتی کازیمودو را بیاموزید. در این راهنما، با معامله الگوی کازیمودو آشنا خواهید شد، نحوه اسپات کردن این تنظیمات بازگشتی را خواهید آموخت و شباهت‌های میان معاملات کازیمودو و الگوی سر و شانه را خواهد یافت و درنهایت به بررسی نحوه ایجاد یک استراتژی موفق خواهیم پرداخت.از همین آغاز باید بگویم که الگوی کازیمودو هیچ ارتباطی با شخصیت گوژپشت نوتردام نوشته ویکتور هوگو ندارد. بااینکه شخصیت رمان ویکتور هوگو یک هیولای ترسیده است، نگران تنظیمات معاملات کازیمودو نباشید.

ادامه مطلب...(معامله گری با الگوی QM)

 
تعداد بازدید از این مطلب: 264
برچسب‌ها: الگوی QM ,
موضوعات مرتبط: بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات
روندهای برگشت بازار و تکنیک رول سوشی

بررسی حرکات روند در شاخص سهام یا دیگر انواع دارایی می‌تواند مفید باشد، هرچند گرفتار برگشت شدن مطلوب هیچ معامله‌گری که روند را دنبال می‌کند، نیست. برگشت زمانی اتفاق می‌افتد که جهت روند شاخص سهام یا دیگر انواع دارایی‌ها تغییر کند. اگر معامله‌گر توانایی تشخیص سیگنال‌های برگشت را داشته باشد، می‌تواند زمانی که شرایط به نظر مطلوب نمی‌رسد از معامله خارج شود. همچنین سیگنال‌های برگشت می‌توانند سبب آغاز یک معامله جدید شوند زیرا برگشت می‌تواند منجر به شروع یک‌روند جدید شود.

مارک فیشر در کتاب خود «معامله‌گر منطقی» در مورد تکنیکهای تشخیص سقف‌ها و کف‌های بازار صحبت می‌کند. باوجوداینکه تکنیک‌های فیشر همان هدفی را دنبال می‌کنند که الگوهای سر و شانه یا الگوهای سقف و کف‌های دوقلو در اثر تأثیرگذار توماس بولکوسکی «دائرة‌المعارف الگوهای نموداری»، تکنیک‌های فیشر زودتر سیگنال‌ها را ارسال می‌کنند و به سرمایه‌گذاران در مورد امکان تغییر جهت روند کنونی زودتر هشدار می‌دهند.

 

«رول سوشی» یکی از تکنیک‌هایی است که مارک فیشر در مورد آن صحبت می‌کند. باوجوداینکه این تکنیک ربطی به غذا ندارد، اما چون هنگام صرف ناهار زمانی که بسیاری از معامله گران در مورد تنظیمات بازار صحبت می‌کردند، به ذهن رسید، این‌گونه نامیده شد.

 

الگوی برگشت رول سوشی:
فیشر الگوی رول سوشی را این‌گونه تعریف می‌کند؛ توالی ده میله(bar) را گویند به‌گونه‌ای که 5 میله اول (میله‌های داخلی) در رنج کوچکی از سقف‌ها و کف‌ها محصورشده‌اند و پنج میله بعدی (میله‌های خارجی)، پنج میله قبلی را با سقف بالاتر و کف پایین‌تر در برمی‌گیرند. این الگو به الگوی پوششی بیریش یا بولیش شبیه است، با این تفاوت که به‌جای اینکه از دو میله تشکیل‌شده باشد، از چندین میله تشکیل‌شده است.

زمانی که الگوی رول سوشی در یک‌روند نزولی پدیدار می‌شود هشداری از امکان برگشت روند را می‌دهد و فرصت خرید یا خروج از پوزیشن فروش را فراهم می‌کند. اگر الگوی رول سوشی در یک‌روند صعودی شکل گیرد، معامله‌گر می‌تواند پوزیشن خرید را بفروشد یا وارد پوزیشن فروش شود.

ادامه مطلب...

 
تعداد بازدید از این مطلب: 246
برچسب‌ها: تکنیک رول سوشی ,
موضوعات مرتبط: بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات
چگونه از گزارش COT برای انجام معامله استفاده کنیم

ازآنجایی‌که گزارش COT به‌صورت هفتگی منتشر می‌شود، کاربرد آن به‌عنوان اندیکاتور سنتیمنت بازار، برای معاملات بلندمدت مناسب‌تر خواهد بود.

ممکن است سؤال کنید:
چگونه از این گزارش به‌عنوان اندیکاتور سنتیمنت بازار برای سودآوری استفاده می‌کنید؟

یافتن پوزیشن‌های خرید یا فروش بزرگ یکی از راه‌هایی است که بتوان از گزارش COT در معاملات استفاده کرد.

یافتن این پوزیشن‌ها نشانه‌ای است از اینکه بازگشت بازار اتفاق خواهد افتاد زیرا اگر همه برای خرید یک ارز اقدام کنند خریداری باقی نمی‌ماند و اگر همه برای فروش یک ارز اقدام کنند فروشنده‌ای باقی نخواهد ماند.

برای اینکه بهتر در ذهن بماند مثالی می‌زنیم. تصور کنید که در یک جاده در حال رانندگی هستید و به یک بن‌بست می‌رسید. اگر به آن بن‌بست برسید چه اتفاقی می‌افتد؟ نمی‌توانید به راه خود ادامه دهید مگر اینکه دور بزنید.

ادامه مطلب...

 
تعداد بازدید از این مطلب: 258
برچسب‌ها: گزارش COT ,
موضوعات مرتبط: بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

درباره ما
بین موزیک دانلود آهنگ جدید به هيچ ارگــان و گـروهي وابسته نبـوده و صرفــا بمنظور بهبود روند موسيقي کشور و ارائه خدمات فرهنگي هنـري به ايرانيان عزيز مشغول فعاليت مي باشد.
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید